Ads 468x60px

Friday, November 18, 2011

Manifestasi Percutian


Tatkala tulisan ini dinukilkan, mungkin kebanyakan daripada kita sedang beristerirehat bersama keluarga tercinta, bermain dengan adik-beradik ataupun sedang sibuk melayari Facebook di rumah masing-masing. Percutian merupakan satu masa yang paling ideal untuk kita berehat setelah berhempas-pulas mengikuti sesi pembelajaran di kampus tercinta, IPGKBA.

Mungkin ada yang sudah membuat perancangan tentang apa yang ingin dibuat ketika bercuti selama kira-kira 6 minggu ini. Jika pernah mengikuti pengajian di luar negara contohnya di benua Australia, pastinya ada di antara kita yang sudah menjelajah ke merata pelosok benua ketika waktu bercuti ini. Mengembara ke bandaraya Sydney untuk menghayati keindahan permandangan Sydney Opera House misalnya, ataupun mencuba keberanian menaiki RolerCoaster Superman Escape di Movie World di Queensland, ataupun sekadar membeli belah di DFO di Southern Cross, Melbourne City. Tidak lupa juga melancong di dalam negeri contohnya melawat pulau Langkawi, Pulau TIoman ataupun Sungai Retang di Pahang.

Segalanya anda boleh lakukan ketika waktu percutian ini. Waktu inilah anda boleh gunakan untuk menambah duit poket membuat kerja sambilan, mencari pengalaman bekerja dan sebagainya. Setidak-tidaknya jika di rumah, menolong ibu dan ayah berkebun ataupun membasuh kereta.

Walau apa pun yang anda lakukan, pastikan anda sematkan niat melakukan segalanya kerana Allah S.W.T. Semuanya akan menjadi satu ibadah dan segala pekerjaan yang anda lakukan tidak akan sia-sia dan mendapat keberkatan. InsyaAllah. Penuhkan aktiviti yang sewajarnya ketika dalam mood bercuti ini agar percutian ini dapat menjadi percutian terindah bagi anda semua.

Saya sebagai wakil dari Jawatankuasa Perwakilan Pelajar ingin mengucapkan selamat bercuti kepada semua warga IPGKBA. Jaga keselamatan diri di mana sahaja anda berada. Semoga kita berjumpa lagi di tahun hadapan dengan harapan dan semangat iltizam bersama keberkatan Tuhan Yang Maha Esa. Salam sayang daripada kami semua.

Safwan Fikri Bin Buyamin

Yang DiPertua Jawatankuasa Perwakilan Pelajar, IPGKBA


3 comments:

Mr.Shy said...

abg long, i'm goin to spain, portugal and egypt next winter break! tehee~~

Airil Azmei said...

slmt bercuti bos! ^^

Cikgu Madrid said...

Selamat menjaga BADAN!!!

Post a Comment