Ads 468x60px

Tuesday, January 3, 2012

Selamat Pulang IPBArian


Apa khabar semua? Harapnya kita semua berada dalam keadaan sihat sejahtera dan berada di bawah payung lindungan Allah SWT. Mungkin pada waktu ini ada yang sedang menghela nafas yang panjang setelah selesai mengemas bilik, “unboxed” barang-barang di dalam kotak, selesai mop lantai dan ada juga yang sedang berfikir “Esok nak pakai baju apa yer?’

Ya, kelas akan bermula esok hari. Sebulan lebih bersama keluarga, sekarang adalah fasa bersama rakan dan pensyarah pula. Boleh dikatakan, sekarang adalah waktu sesuai untuk memanaskan enjin yang mungkin sudah lama tidak berfungsi. Esok adalah harinya. Esok adalah hari untuk kita sama-sama meneruskan misi dan impian kita bersama.

“Rileks lah bro, awal lagi ni.. Kenapa nak semangat2?”

Bukanlah niat di hati ini mahu dikatakan, mula sahaja waktu kelas, semua perlu memandang buku, buku dan buku sahaja. Seperti yang saya katakan tadi, sekarang ialah waktu memanaskan enjin. Memanaskan enjin dalam erti kata lain ialah,membetulkan niat. Niat kita ke sini bukan untuk bersukaria ataupun menghabiskan masa sewenangnya. Kita di sini untuk melatih diri kita menjadi WARGA PENDIDIK yang TERBAIK. Jika bukan yang terbaik di kalangan rakan-rakan sekelas, sekurang-kurangnya kita menjadi PENDIDIK yang TERBAIK untuk diri sendiri.

Di taman ilmu IPBA inilah tempat kita mengaut semua ilmu yang ada, mengeluarkan semua potensi diri kita yang ada. Jika pada tahun 2011 kita hanya menjadi pelajar yang “biasa-biasa” sahaja, tanamkan dalam diri sendiri kita mahu menjadi pelajar yang luar biasa pada tahun 2012 ini. Bukankah sang pujangga pernah berkata, “Mereka yang beruntung adalah hari ini adalah lebih baik dari semalam, hari esok lebih baik dari hari ini:

Paling penting, betulkan niat masing-masing. Lakukan segalanya hanya kerana Allah Ta’ala. Mudah-mudahan segala amalan tidak sia-sia, malah lebih diberkati dan dipermudahkan.

Anda semua adalah individu pilihan, jangan sia-siakan peluang yang ada. Saya bagi pihak Jawatankuasa Perwakilan Pelajar mendoakan agar kita sama-sama beroleh kejayaan di dunia dan akhirat.

Selamat Berjuang IPBArian!


-Safwan Fikri Buyamin-

Yang diPertua, Jawatakuasa Perwakilan Pelajar, IPGKBA




1 comments:

Anonymous said...

saya rase sangat bertuah memiliki ydp mcm abg...thniah abg...jpp tahun ni berkomitmen!!tahniah

Post a Comment